سرزمین طلای سرخ
قالب پرشین بلاگ

سرزمین طلای سرخ
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان الماس و آدرس almasesorkh.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





 

 
 

روش های كاهش استرس در هنگام مطالعه قبل از امتحان

 
 
 

استرس و فشار روانی در زمان امتحان مسئله ای است كه مربوط به سن خاصی نیست. در هر دوره ای از زندگی گذراندن امتحان می تواند موجب بروز استرس شود.افزایش مراجعه دانشجویان به درمانگاه در دوران امتحانات پایان ترم مبین شیوع این مسئله در بین دانشجویان است.

 
 
     
 
 

 

 

 

۲

 

۱

 

 

 

 

   
 
 

 
 
 
 
 
     
 
   
 

استرس و فشار روانی در زمان امتحان مسئله ای است كه مربوط به سن خاصی نیست. در هر دوره ای از زندگی گذراندن امتحان می تواند موجب بروز استرس شود.افزایش مراجعه دانشجویان به درمانگاه در دوران امتحانات پایان ترم مبین شیوع این مسئله در بین دانشجویان است.

استرس یا فشار روانی چیست

استرس به خودی خود نه مثبت است نه منفی و در حقیقت پاسخ طبیعی بدن در بحث ها، جدل ها، تهدیدها و تحریك ها است. پاسخ بدن به فشار روانی و استرس زمانی موجب ناراحتی می شود كه:

۱- مدت استرس طولانی باشد.۲- به دفعات زیاد تكرار شود.۳- همراه با فشار و تحریك باشد.ترشح هورمونی به نام آدرنالین در بدن در زمان وقوع حوادث به منظور تسریع در انجام، و بهتر انجام شدن كارها صورت می گیرد.

تغییرات فیزیكی بدن در نتیجه ترشح این هورمون در بدن شامل: ۱- عرق كردن كف دست۲،- افزایش ضربان قلب۳،- احساس دلشوره داشتن۴،- برافروخته شدن صورت ۵،- بی اشتهایی ۶،- سردرد۷،- بی خوابی ۸،- از دست دادن تمركز ۹،- حملات ترس۱۰،- اشكال در تنفس ۱۱،- سرگیجه.

الزاماً تمام علائم فوق با هم در شخصی كه استرس دارد دیده نمی شود اما به طور خلاصه در صورتی كه علائم سرگیجه و تپش قلب ظاهر شد نیاز به مراجعه به مراكز درمانی جهت كنترل آن است. غالب اوقات علائم استرس یا به صورت فیزیكی و یا به صورت روحی ظاهر می شود.بنابراین اشتباه است كه سعی در درمان استرس نماییم و یا آن را به طور كامل از بین ببریم.چراكه: وجود آن لازم و ضروری است تا بتوانید با حداكثر انرژی تلاش نمایید. اما برای اینكه بتوانید از آن بهتر نتیجه بگیرید باید:

۱- یاد بگیرید اتفاقاتی كه در بدن شما می افتد از قبیل افزایش ضربان قلب و عرق كردن كف دست و دلشوره داشتن امری طبیعی است و آن را مثبت تلقی نمایید.۲- بدانید در چه سطحی از این امر باعث تحریك بیشتر می شود و در چه سطحی شما را منفعل می كند. (تست آلبرت و هابرت به منظور تعیین سطح اضطراب تهیه شده و در درمانگاه موجود است). با پاسخ دادن به سئوالات آزمون و ارائه آن به درمانگاه می توانید سطح اضطراب خود را مشخص كنید.۳- اگر متوجه شدید میزان استرس در شما زیاد است و شما را منفعل می كند، آن را در حد قابل قبول پائین بیاورید.

چگونه استرس را كنترل نماییم

با توجه به این كه استرس و فشار روانی دو جزء فیزیولوژیك و روانی دارد می توان به طرق گوناگون استرس منفعل كننده را به استرس محرك و انرژی زا تبدیل كرد: ۱- خود را باور داشته باشید: اگر شما استحقاق تحصیل در این رشته را نداشتید مجوز ورود شما به این رشته برای شما صادر نمی شد. پس اگر خود را برای امتحان به طور كامل آماده نمایید و از فرصت ها استفاده نمایید دلیلی برای نگرانی ها و دلواپسی ها در مورد توانایی های خود نباید داشته باشید.۲- سعی نكنید همیشه نفر اول باشید: این عالی و ایده آل است كه موفق باشید و به عنوان ستاره معرفی شوید اما سعی كنید همه چیز را در حد اعتدال نگه دارید. مثلاً اگر فكر كنید كمتر از بیست برای شما به معنی مردود شدن است این به این معنی است كه شما به دست خودتان بار زیادی از استرس و فشار روانی برای خود ایجاد كرده اید. باید سعی شما بر این باشد كه همه چیز<span lang="AR-SA" dir="ltr" style="font-size: 9.5pt; color: #444444; font-family: 'Times New Roman','serif'; mso

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ برچسب:, ] [ ] [ مدیریت ]

<< مطالب جدیدتر    ........   مطالب قدیمی‌تر >>

.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

سلام به وبلاگ خودتون خیلی خیلی خوش اومدین.راستی نظر یادتون نره......... یه چیز دیگه این که اگه از مطالب این وبلاگ با ذکر منبع استفاده کنین اشکالی نداره وگر نه قانونن و شرعا مسئولین.
امکانات وب
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 27
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 27
بازدید ماه : 241
بازدید کل : 14505
تعداد مطالب : 152
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1