سرزمین طلای سرخ
قالب پرشین بلاگ

سرزمین طلای سرخ
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان الماس و آدرس almasesorkh.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





 

اقیانوس آرام بزرگ‌ترین پهنه آبی جهان است. گستره این پهنه ۱۶۵٬۷۲۱٬۰۰۰ کیلومتر مربع است. به این اقیانوس پاسیفیک و کبیر نیز در زبان پارسی گفته‌اند.[نیازمند منبع] این ابردریا از شرق به قاره آمریکا، از جنوب به قطب جنوب، از شمال به دریای برینگ و از غرب به آسیا و اقیانوسیه کشیده می‌شود. خود این اقیانوس پهناور به دو بخش شمالی و جنوبی بخش شده‌است.

عمیق ترین نقطه آبی جهان در این اقیانوس قرار دارد و ۱۱۰۰۰ متر عمق آن می‌باشد. در اعماق این اقیانوس نوعی ماهی زندگی می‌کند که با استفاده از نقطه نورانی قسمت بالای سر قادر به دیدن محیط اطراف خود می‌باشد

اقیانوس اطلس یا آتلانتیک دریای بزرگی است که قاره‌های آفریقا و اروپا را از قاره آمریکا جدا می‌سازد و درازایش نیز از جنوبگان تا اقیانوس منجمد شمالی است.

اقیانوس هند سومین اقیانوس بزرگ جهان است و ۲۰٪ از سطح کره زمین را پوشانده است. این اقیانوس از شمال به آسیا، از غرب به آفریقا، از شرق به استرالیا و از جنوب به اقیانوس منجمد جنوبی منتهی می‌شود.

 

اقیانوس منجمد جنوبی یا اقیانوس یخبسته جنوبی جنوبی‌ترین اقیانوس جهان است.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ برچسب:, ] [ ] [ مدیریت ]

<< مطالب جدیدتر    ........   مطالب قدیمی‌تر >>

.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

سلام به وبلاگ خودتون خیلی خیلی خوش اومدین.راستی نظر یادتون نره......... یه چیز دیگه این که اگه از مطالب این وبلاگ با ذکر منبع استفاده کنین اشکالی نداره وگر نه قانونن و شرعا مسئولین.
امکانات وب
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 226
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 226
بازدید ماه : 440
بازدید کل : 14704
تعداد مطالب : 152
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1